17.06.2016 14:39

Dvanásť  

AUDIOUKÁŽKY Z KNIHY

hlas: Pavel Horák
zdroj:

Pridajte vašu nahrávku

audio

CITÁTY Z KNIHY

„Ako teraz na pleciach unesiem celú cestu? Ktože ma zbaví tejto mojej cesty? Potom som vstal aj s cestou, kráčajúc za bleskom, veď sme z rodiny.
„Ako teraz na pleciach unesiem celú cestu? Ktože ma zbaví tejto mojej cesty? Potom som vstal aj s cestou, kráčajúc za bleskom, veď sme z rodiny. Guľový blesk, ten nevysvetlený fyzikálny jav, asi elektricky nabité drobné /čas/tice s hustou energiou, žiaril predo mnou ako Mojžišov horiaci ker u Chagalla, ako horiaci benzín na Janovi Palachovi, ako horiaci alkohol /života/ žiariaci mi práve z očí, z úst, z uší, zapálený tým /zá/bleskom. Viedol ma príšerným šerom, len blesk a moja hlava /malé Marsove mesiačiky Fobos strach a Deimos hrôza/ svetielkovali; viedol ma do kostola prázdneho, k organu: prehlušiť besov /basom/. Tam guľa spľasla, stratila sa. /Hudba, podobne ako literatúra, je nástroj na zničenie démonov kladného i záporného plynutia času. Ako inak urobiť z ohňa drevo? Čas je nevratný, to iba rieky tečú v tom istom okamihu do mora aj nazad k prameňom.../”
Pavel Horák
SkryťUkáž Viac

Pridajte váš citát

text

O knihe

Reedícia zbierky fejtónov a besedníc. „V roku 1988 som písal fejtóny-besednice pre český samizdatový mesačník Obsah. Z týchto materiálov som zostavil knižku Dvanásť, ktorá vyšla začiatkom roka 1989 v knižnej edícii slovenského samizdatového časopisu Fragment K. V tom istom ... Ukáž Viac

Reedícia zbierky fejtónov a besedníc.
„V roku 1988 som písal fejtóny-besednice pre český samizdatový mesačník Obsah. Z týchto materiálov som zostavil knižku Dvanásť, ktorá vyšla začiatkom roka 1989 v knižnej edícii slovenského samizdatového časopisu Fragment K. V tom istom roku som začal pracovať na ďalšom rukopise Vlastný hororskop. Obidve knihy sú teda pôvodom „disidentské“. Aj ich metóda písania, štýl a pohľad sú takmer rovnaké, čo sa týka istej vedomej dekompozície a „postmodernej“ deštrukcie slova i vety. Nikto to nechápal ako módnu napodobeninu a odvar či kópiu svetovej postmoderny, ale ako trik a chyták pre pomýlenie štátnej polície a zároveň dôvodné presvedčenie, že v zatuchnutom, statickom boľševickom znehybnení treba aj búrať, provokovať, rozkladať, deštruovať. Súčasná deštrukcia túto funkčnosť, zdôvodnenie nemá, je samoúčelná. Dnes, keď je takmer všetko deštruované, treba skôr hľadať sklad, kompozíciu, tvar.“ (Ivan Kadlečík)

Skryť